San Francesco di Assisi


2024. április
H
K
SZ
CS
P
SZ
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30


2024. április 27. szombat,
Zita napja van
akadálymentes oldal

Ökoiskola


  facebook

qrcode

Arcidiocesi di Eger


  magyar italiano




" Egy cseppnyi őszinte szeretet nemesebb tengernyi tudománynál.''
Diósgyőri Szent Ferenc Római Katolikus
Általános Iskola és Óvoda
Diósgyőri Szent Ferenc Római Katolikus Általános Iskola Miskolc


TANÉV RENDJE

DIÓSGYŐRI SZENT FERENC RÓMAI KATOLIKUS ÁLTALÁNOS ISKOLA

DIÓSGYŐRI SZENT FERENC RÓMAI KATOLIKUS ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA

MUNKATERVE

ÉS

ÜTEMTERVE

A

2023/2024-ES TANÉVRE

 

Összeállította:                                Budáné Tóth Gabriella

                                                                 igazgató

 

 

Miskolc, 2023. szeptember 1.

I.                    Személyi feltételek

 

 

 

Pedagógus

29

Nem pedagógus

13

Tanulócsoportok száma

16

Napközis csoportok száma

6

Tanulók száma

299

SNI tanulók száma

5

 

 

II.                  Tárgyi feltételek

 

A nyár során megvalósított felújítások, karbantartások

 

Fenntartói hozzájárulással

-          Két tanterem festése, oldalfal burkolása, bútorainak cseréje, egy tanterem világításkorszerűsítése

-          Teakonyha felújítása, korszerűsítése

-          Főbejárati lépcsősor javítása

-          Gazdasági bejárat kocsibeállójának, kapujának javítása, felújítása

-          24 tanterem ajtajának cseréje

-          3 db falitábla beszerzése

-          Légkondicionáló berendezés beszerelése a gazdasági irodákhoz

Önerőből

-          Padok, bútorzat szerelése, felújítása

 

III.                Problémalista a 2022/2023-as tanév értékelése alapján

 

1.      Az iskolaudvar állapota (balesetveszélyes burkolat, játszótéri játékok hiánya)

2.      A villamos-elosztó szekrény korszerűsítése

3.      Következetesség, egységes értékek képviselete

4.      Középiskolák hat és nyolcosztályos tagozatainak tanulói létszám csökkentő hatása

5.      Kerítéselemek, iskolabútorok további cseréje

 

 

 

 

 

 

 

 


A tanév fő célkitűzései

 

Mottó: „Krisztus a jövőnk”

Nevelési

Feladat

Elvárt eredmény

Az osztályokban, közösségi terekben a liturgikus időre, szentekre való utalás tudatos megjelenítése.

Tanulóink aktív feladatvállalása a liturgiában, oltárszolgálatban, éneklésben.

A hitéletben való aktív, tudatos részvétel erősödése, növekedése.

 

Tanulóink otthon érzik magukat a templomban.

Katekézis szervezése szülők és pedagógusok számára.

A családok hitbéli életében gazdagodása, a hozzátartozók számának emelkedése a szentmiséken. Pedagógusaink hitéletben való elmélyülésének segítése.

 

Oktatási

Feladat

Elvárt eredmény

Tehetséges tanulók számára versenyek keresése, biztosítása képességeik kibontakoztatására.

Versenyeredmények számának megtartása (városi, országos).

A KAP módszertanának megismerése.

Módszertani megújulással az eredményes tanulás segítése.

A pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlesztésének folyamatos, következetes értékelése, elemzése.

A tanulók, a tanulócsoportok szempontjából a legeredményesebb tanítási-tanulási stratégiák, módszerek, munkaszervezési formák, az egységes értékelés megvalósulása

A környezeti nevelésnek, a fenntarthatóság értékrendjének és a teremtésvédelemnek hiteles képviselete.

Nyitottság a fenntarthatóság szempontjaira, a teremtett világ megismerése és értékeinek megőrzése, a környezettudatossághoz kapcsolódó attitűdök átadása.

 

Szervezeti kultúra

Feladat

Elvárt eredmény

Kommunikáció, szakmai együttműködés, problémamegoldás a szakmai fejlődésért.

A belső tudásmegosztás, hospitálás megvalósulásával a módszertani ismereteink bővítése, korszerűsítése

Az iskola alapdokumentumaiban megfogalmazott elvek és értékek egységes és következetes betartása, betartatása (telefonhasználat, étkezés, ügyelet).

Egységesebb nevelő-oktató munka megvalósulása.

A 2020. évi Nemzeti Alaptantervhez illeszkedő tartalmi szabályzók bevezetésének ellenőrzése.

Naprakész, törvényi előírásoknak megfelelő dokumentáció.

 

 

 

 

IV.               A tanév helyi rendje

 

A 2023/2024-es tanévben a szorgalmi idő: 2023. szeptember 1. - 2024. június 21-ig tart.

A tanítási napok száma száznyolcvan nap.

 

Az első félév 2024. január 19-ig tart.

Az iskola első évfolyamára a tanköteles tanulók beíratása: 2024. április 18-19.

 

Az őszi szünet:          2023. október 30-tól november 3-ig tart.

A téli szünet:             2023. december 22-től 2024. január 5-ig tart.

A tavaszi szünet:       2024. március 28-tól április 5-ig tart.

 

Tanítás nélküli munkanapok

 

Időpont

 

Megnevezés

2023. október 4.

Névadó Szent Ferenc

2023. október 13.

Pályaorientációs nap

2024. március 25.

Teremtésvédelmi nap

2024. június 20.

DÖK évértékelés, Gyermeknap

 

 

Szülői értekezletek:              2023. szeptember 11-12.

17.00 órától                            2024. február 5-6. 1-7. évfolyam; 8. évfolyamon: 2024. január 9.

                                               2024. május 6-7.

 

Fogadóórák:                         2023. október 16.

17.00 órától                            2024. április 15.

 

Szülői Szervezet                    2023. szeptember 6.

megbeszélései                      2024. január 31.

17.00 órától                            2024. április 24.

 

Nyílt tanítási órák                  2023. november 14-15. (alsó tagozat)

                                               2023. november 16. (felső tagozat)

 

Pedagógus katekézisek tervezett időpontjai: minden hónap 3. hétfője

Szülői katekézisek tervezett időpontjai: 2023. október 24., december 11., 2024. március 18., május 13.

                                              

           

                                   

V.                 Mérések

 

VI/1. Országos mérés

 

A tanév során az országos mérést az alábbi évfolyamokon és mérési területeken bonyolítjuk le.

-         4-5. évfolyam: szövegértés, matematika

-         6-8. évfolyam: szövegértés, matematika, természettudomány, angol nyelvi mérés

-         5-8. évfolyam: digitális kultúra és történelem kísérleti mérés

 

A méréseket az iskola meghatározott ütemezés szerint bonyolítja le, melyekre 2024. március 4-június 3. között kerül sor.

 

A tanulók eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányoknak a csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskolák 2023. október 13-ig felmérik azon első évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések, illetve a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért az osztálytanító indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer (a továbbiakban: DIFER) alkalmazását.

 

A nyolcadik évfolyamos tanulók számára 2023. szeptember 19. és október 11. között megszervezik a pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálatát digitális mérő- és támogató eszközökkel.

 

A tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatát az iskolák az 5-8. évfolyamon tanulók esetében megszervezik. A mérés eredményeit 2024. június 21-ig kell feltölteni a NETFIT rendszerbe.

 

VI/2. Belső mérések

A belső mérések és a TALENTUM mérés ütemezését a szakmai munkaközösségek munkatervei tartalmazzák.

 

 

VI.               Témanap és témahét szervezése

 

A Minisztérium által meghirdetett témahetek közül iskolánkban a PÉNZ7 – Pénzügyi és Vállalkozói témahetét szervezzük meg 2024. március 4-8. között, valamint a Fenntarthatósági témahetet 2024. április 22-26. között.

Iskolai szervezésben megvalósuló témahét: A teremtés hete, melynek időpontja: 2023. szeptember 25-29.

 

A témahetek részletes programjai a szakmai munkaközösségek munkatervében napokra, feladatokra lebontva megtalálhatók.

 

 

 

VII.             Ellenőrzések, értékelések

 

VII/1. Országos

 

Az Oktatási Hivatal 2024. január 8. és 2024. április 30. között szakmai ellenőrzés keretében vizsgálja az intézményi dokumentumokban a 2020. évi Nemzeti Alaptantervhez illeszkedő tartalmi szabályozók bevezetését.

Az ellenőrzésről készült jelentést 2024. augusztus 30-ig küldi meg a köznevelésért felelős miniszter részére.

 

 

VII/2. Intézményi

 

Az intézményi ellenőrzés az intézmény belső ellenőrzési terve szerint történik.  Az ellenőrzést végzi:

-          igazgató

-          igazgató-helyettesek

-          gazdasági igazgatóhelyettes

-          munkaközösség-vezetők

-          osztályfőnök,

-          megbízott pedagógus.

Ideje: folyamatos, illetve a havi ütemezés szerint.

 

Az óralátogatások kiemelt szempontjai:

-          NAT-hoz illeszkedő tartalmi szabályzók,

-          tanulási képességek fejlesztésének megvalósítása a tanórán,

-          a tanulók életkorához igazodó tanítási technikák, módszerek alkalmazása, épít a tanulók más forrásokból szerzett tudására,

-          keresztény szellemiség megvalósulása,

-          digitális eszközök használata,

-          tudatos Internethasználat támogatása,

-          értő olvasás fejlesztése minden szakórán,

-          tehetséggondozás megvalósulása az órai keretek között,

-          a KAP módszertanának alkalmazása,

-          szóbeli számonkérés,

-          tanítási óra vagy foglalkozás megszervezése, felépítése,

-          tanórai munkafegyelem.


Copyright © Diósgyőri Szent Ferenc Római Katolikus Általános Iskola 2024 | FACEBOOK: @szentferencmiskolc
 KataPorta Webstatisztika