DIÓSGYŐRI SZENT FERENC RÓMAI KATOLIKUS ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA
MUNKATERVE
ÉS
ÜTEMTERVE
A
2023/2024-ES TANÉVRE
Összeállította: Budáné Tóth Gabriella
igazgató
Miskolc, 2023. szeptember 1.
I.
Személyi
feltételek
|
fő
|
Pedagógus
|
29
|
Nem pedagógus
|
13
|
Tanulócsoportok száma
|
16
|
Napközis csoportok száma
|
6
|
Tanulók száma
|
299
|
SNI tanulók száma
|
5
|
II.
Tárgyi
feltételek
A
nyár során megvalósított felújítások, karbantartások
Fenntartói
hozzájárulással
-
Két tanterem festése, oldalfal burkolása, bútorainak cseréje, egy
tanterem világításkorszerűsítése
-
Teakonyha felújítása, korszerűsítése
-
Főbejárati lépcsősor javítása
-
Gazdasági bejárat kocsibeállójának, kapujának javítása, felújítása
-
24 tanterem ajtajának cseréje
-
3 db falitábla beszerzése
-
Légkondicionáló berendezés beszerelése a gazdasági irodákhoz
Önerőből
-
Padok, bútorzat szerelése, felújítása
III.
Problémalista
a 2022/2023-as tanév értékelése alapján
1. Az
iskolaudvar állapota (balesetveszélyes burkolat, játszótéri játékok hiánya)
2. A
villamos-elosztó szekrény korszerűsítése
3. Következetesség,
egységes értékek képviselete
4. Középiskolák
hat és nyolcosztályos tagozatainak tanulói létszám csökkentő hatása
5. Kerítéselemek,
iskolabútorok további cseréje
A
tanév fő célkitűzései
Mottó: „Krisztus a jövőnk”
Nevelési
Feladat
|
Elvárt eredmény
|
Az osztályokban, közösségi
terekben a liturgikus időre, szentekre való utalás tudatos megjelenítése.
Tanulóink aktív
feladatvállalása a liturgiában, oltárszolgálatban, éneklésben.
|
A hitéletben való aktív,
tudatos részvétel erősödése, növekedése.
Tanulóink otthon érzik
magukat a templomban.
|
Katekézis szervezése
szülők és pedagógusok számára.
|
A családok hitbéli
életében gazdagodása, a hozzátartozók számának emelkedése a szentmiséken.
Pedagógusaink hitéletben való elmélyülésének segítése.
|
Oktatási
Feladat
|
Elvárt eredmény
|
Tehetséges tanulók számára
versenyek keresése, biztosítása képességeik kibontakoztatására.
|
Versenyeredmények számának
megtartása (városi, országos).
|
A KAP módszertanának megismerése.
|
Módszertani megújulással
az eredményes tanulás segítése.
|
A pedagógiai folyamatok és
a tanulók személyiségfejlesztésének folyamatos, következetes értékelése,
elemzése.
|
A tanulók, a
tanulócsoportok szempontjából a legeredményesebb tanítási-tanulási
stratégiák, módszerek, munkaszervezési formák, az egységes értékelés
megvalósulása
|
A környezeti nevelésnek, a
fenntarthatóság értékrendjének és a teremtésvédelemnek hiteles képviselete.
|
Nyitottság a
fenntarthatóság szempontjaira, a teremtett világ megismerése és értékeinek
megőrzése, a környezettudatossághoz kapcsolódó attitűdök átadása.
|
Szervezeti
kultúra
Feladat
|
Elvárt eredmény
|
Kommunikáció, szakmai együttműködés, problémamegoldás a szakmai
fejlődésért.
|
A belső tudásmegosztás, hospitálás megvalósulásával a
módszertani ismereteink bővítése, korszerűsítése
|
Az iskola alapdokumentumaiban megfogalmazott elvek és értékek
egységes és következetes betartása, betartatása (telefonhasználat, étkezés,
ügyelet).
|
Egységesebb nevelő-oktató munka megvalósulása.
|
A 2020. évi Nemzeti Alaptantervhez illeszkedő tartalmi
szabályzók bevezetésének ellenőrzése.
|
Naprakész, törvényi előírásoknak megfelelő dokumentáció.
|
IV.
A
tanév helyi rendje
A 2023/2024-es tanévben a szorgalmi idő: 2023. szeptember 1. - 2024.
június 21-ig tart.
A tanítási napok száma száznyolcvan
nap.
Az első félév 2024. január 19-ig tart.
Az iskola első évfolyamára a
tanköteles tanulók beíratása: 2024. április 18-19.
Az őszi szünet: 2023. október
30-tól november 3-ig tart.
A téli szünet: 2023.
december 22-től 2024. január 5-ig tart.
A tavaszi szünet: 2024. március
28-tól április 5-ig tart.
Tanítás nélküli munkanapok
Időpont
|
Megnevezés
|
2023. október 4.
|
Névadó Szent Ferenc
|
2023. október 13.
|
Pályaorientációs nap
|
2024. március 25.
|
Teremtésvédelmi nap
|
2024. június 20.
|
DÖK évértékelés, Gyermeknap
|
Szülői értekezletek: 2023. szeptember 11-12.
17.00 órától 2024. február 5-6. 1-7.
évfolyam; 8. évfolyamon: 2024. január 9.
2024. május 6-7.
Fogadóórák: 2023.
október 16.
17.00 órától 2024. április 15.
Szülői Szervezet 2023. szeptember 6.
megbeszélései 2024.
január 31.
17.00 órától 2024. április 24.
Nyílt tanítási órák 2023. november 14-15. (alsó tagozat)
2023. november 16.
(felső tagozat)
Pedagógus katekézisek tervezett időpontjai: minden hónap 3.
hétfője
Szülői katekézisek tervezett időpontjai: 2023. október 24.,
december 11., 2024. március 18., május 13.
V.
Mérések
VI/1. Országos mérés
A tanév során az országos
mérést az alábbi évfolyamokon és mérési területeken bonyolítjuk le.
-
4-5. évfolyam: szövegértés, matematika
-
6-8. évfolyam: szövegértés, matematika, természettudomány, angol
nyelvi mérés
-
5-8. évfolyam: digitális kultúra és történelem kísérleti mérés
A méréseket az iskola
meghatározott ütemezés szerint bonyolítja le, melyekre 2024. március 4-június
3. között kerül sor.
A tanulók eltérő ütemű
fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányoknak a
csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása
érdekében az általános iskolák 2023.
október 13-ig felmérik azon első évfolyamos tanulóik körét, akiknél az
óvodai jelzések, illetve a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az
alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és
ezért az osztálytanító indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai
tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer (a
továbbiakban: DIFER) alkalmazását.
A nyolcadik évfolyamos
tanulók számára 2023. szeptember 19. és
október 11. között megszervezik a pályaválasztást megalapozó kompetenciák
vizsgálatát digitális mérő- és támogató eszközökkel.
A tanulók fizikai
állapotának és edzettségének vizsgálatát az iskolák az 5-8. évfolyamon tanulók
esetében megszervezik. A mérés eredményeit 2024. június 21-ig kell feltölteni a
NETFIT rendszerbe.
VI/2. Belső mérések
A belső mérések és a
TALENTUM mérés ütemezését a szakmai munkaközösségek munkatervei tartalmazzák.
VI.
Témanap
és témahét szervezése
A Minisztérium által
meghirdetett témahetek közül iskolánkban a PÉNZ7
– Pénzügyi és Vállalkozói témahetét szervezzük meg 2024. március 4-8. között, valamint a Fenntarthatósági témahetet 2024. április 22-26. között.
Iskolai szervezésben
megvalósuló témahét: A teremtés hete,
melynek időpontja: 2023. szeptember 25-29.
A témahetek részletes
programjai a szakmai munkaközösségek munkatervében napokra, feladatokra
lebontva megtalálhatók.
VII.
Ellenőrzések,
értékelések
VII/1. Országos
Az Oktatási Hivatal 2024. január
8. és 2024. április 30. között szakmai ellenőrzés keretében vizsgálja az
intézményi dokumentumokban a 2020. évi Nemzeti Alaptantervhez illeszkedő tartalmi
szabályozók bevezetését.
Az ellenőrzésről készült
jelentést 2024. augusztus 30-ig küldi meg a köznevelésért felelős miniszter
részére.
VII/2. Intézményi
Az intézményi ellenőrzés az
intézmény belső ellenőrzési terve szerint történik. Az ellenőrzést végzi:
-
igazgató
-
igazgató-helyettesek
-
gazdasági igazgatóhelyettes
-
munkaközösség-vezetők
-
osztályfőnök,
-
megbízott pedagógus.
Ideje: folyamatos, illetve a
havi ütemezés szerint.
Az óralátogatások kiemelt
szempontjai:
-
NAT-hoz illeszkedő tartalmi szabályzók,
-
tanulási képességek fejlesztésének megvalósítása a tanórán,
-
a tanulók életkorához igazodó tanítási technikák, módszerek
alkalmazása, épít a tanulók más forrásokból szerzett tudására,
-
keresztény szellemiség megvalósulása,
-
digitális eszközök használata,
-
tudatos Internethasználat támogatása,
-
értő olvasás fejlesztése minden szakórán,
-
tehetséggondozás megvalósulása az órai keretek között,
-
a KAP módszertanának alkalmazása,
-
szóbeli számonkérés,
-
tanítási óra vagy foglalkozás megszervezése, felépítése,
-
tanórai munkafegyelem.